رئیسی در بخش دیگری از سخنانش «مردمی بودن» را اصلی‌ترین جهت‌گیری دولت سیزدهم خواند و گفت: مردمی بودن و عدالت محوری بعنوان گفتمان اصلی دولت، نیازمند تبیین دقیق است. جامعه باید این را بداند که مردمی بودن در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر عرصه‌ها چه معنایی دارد و حامل کدام مولفه‌های عملکردی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مجموعه حفاظت و اطلاعات باید گزارش‌های دریافتی را بدون هیچگونه حب و بغض و جانبداری و به دور از هرگونه اعمال نظر شخصی مورد بررسی قرار دهد.
رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران از نتیجه‌بخشی بیش از ۵۰ درصد ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی شوراهای حل اختلاف استان تهران در یک‌سال گذشته خبر داد.
بزرگترین خدمت به ایران در عرصه بین‌المللی، بازگرداندن جایگاه واقعی ایران و برقراری رابطه متوازن با تمام کشور‌ها و اجتناب از فرو افتادن در دام کشور‌های معدود، چون چین و روسیه و باز کردن دست‌وپای روابط از قید کشور‌های عقب‌افتاده، منزوی و ضعیف جهان و درنهایت حرکت به‌سوی اعتلای ایران، متناسب با جایگاه واقعی آن است که طبعاً در داخل در پرتو حمایت مردمی و در خارج در سایه یک سیاست مثبت و متوازن با جامعه جهانی و کشور‌های مقتدر منطقه و جهان امکان‌پذیر خواهد بود.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: ایده اسکوتر برقی که در تپه‌های عباس آباد اجرایی می‌شود مردمی بود.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حمایت مهاجرانی از وزارت خارجه در ماجرای تغییر سالن نشست خبری «بن فرحان» /رشیدی: وزیر کشور با معاون سیاسی برخورد جدی می‌کند / محسن آرمین: اصلاح‌طلبان اصرار دارند بهزاد نبوی ریاست جبهه اصلاحات را بر عهده گیرد/ قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب و... را می‌خوانید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مردم را از همه عرصه‌ها کنار گذاشته‌ایم درحالیکه جوهره و قدرت جمهوری اسلامی در مردمی بودن آن است و باید باور داشته باشیم قوت و قدرت اصلی ما قلب مردم است.
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید دو مشکل را حل کنیم؛ یک، باید وحدت و انسجام داخلی را اصلاح کنیم و از اقلیت و غیر خواص بودن بیرون بیاییم و بر اساس کارشناسی عمل کنیم و دیگری اینکه با دنیا آشتی کنیم. اگر در این وضعیت این مسأله را حل نکنیم مشکل برطرف نخواهد شد.
رئیسی با اشاره به رسیدن نرخ رشد اقتصادی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به رقمی نزدیک به ۵ درصد خاطرنشان کرد: دولت مردمی توانست در این مدت نرخ تورم را از ۵۹.۳ درصد به زیر ۴۰ درصد برساند، اما اجرای طرح عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی که تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۱ بود، باعث افزایش دوباره نرخ تورم شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری در مورد عفو برخی فریب خوردگان فتنه اخیر را مصداق دیگری از جلوه‌های مردمی بودن و پایداری اجتماعی نظام اسلامی دانست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مردمی سازی که در دیوان به عنوان مردم پایه بودن دنبال می‌شودبه معنای نظارت مردم بر دستگاه‌های کشور است تا دخل و خرج را به صورت شفاف ببینند و بر آن نظارت کنند.
درنامه انجمن علمی روان‌پزشکان ایران خطاب به سید ابراهیم رئیسی، دکتر مجید صادقی رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران با تاکید بر این که «شاهد فراز و فرود دسترسی مردم به دارو‌هایی هستیم که قطع مصرف آن‌ها و حتی تغییر ناگزیر یکی از آن‌ها ممکن است تبعاتی بسیار ناگوار داشته باشد» یادآور شده که «در این شرایط، روان‌پزشکان ایران هر روزه با مراجعانی روبه‌رو هستند که به دلیل تهی شدن بازار از داروی مصرفی آن‌ها یا ناکافی بودن دارویی که داروخانه به آن‌ها تحویل می‌دهد، در خطر بازگشت علایم شدید بیماری هستند».
رئیس قوه قضاییه گفت: در قضیه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران که در سخنان چند تن از شما دانشجویان مطرح شد، موضوع زمان‌بر بودن و تعلل نمود داشت. در اینجا باید توجه داشت که در مواقع آشوب و اغتشاش، ممکن است عده‌ای بی‌گناه یا کم‌گناه دستگیر شوند و عناصر اصلی و حرفه‌ای خود را مخفی کنند.
رئیس قوه قضاییه گفت:در قضیه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران که در سخنان چند تن از شما دانشجویان مطرح شد، موضوع زمان‌بر بودن و تعلل نمود داشت؛ در اینجا باید توجه داشت که در مواقع آشوب و اغتشاش، ممکن است عده‌ای بی‌گناه یا کم‌گناه دستگیر شوند و عناصر اصلی و حرفه‌ای خود را مخفی کنند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: دیدار صمیمی رئیس‌جمهور با مردم سنندج در بازارهای این شهر نشان داد امنیت منطقه برقرار است و آشکار کرد که تبلیغات مسموم مبنی بر ناامنی این مناطق جعلی است.
رئیسی سیاسی بودن را از الزامات فضای دانشگاه دانست و تاکید کرد: سیاسی بودن دانشگاه یعنی اینکه دانشگاه باید بیشتر و بهتر از هر بخش دیگری جامعه و نیاز‌های آن را بشناسد و برای خدمت به مردم اولویت‌هایش را با نظام مسائل کشور منطبق کند.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:‌مهمترین دلیل ناکامی دولت در تحقق شعارهای خود را بی برنامه بودن دولت مستقر در پاسخگویی به مطالبات مردم می دانم.
این هفتمین گفت‌وگوی تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با ملت ایران از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی است. رییس جمهور پیش از این در چهارم تیرماه امسال در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره مهمترین مسائل روز کشور از جمله روند اجرای طرح اصلاح و پرداخت عادلانه یارانه کالاهای اساسی و سایر مسائل روز در حوزه داخلی و خارجی سخن گفته بود.
عبدالناصر همتی نوشت: نتایج ناشی از تحریم‌ها شاید پیشتر برای مردم قابل تحمل بود، اما درست در زمانی که گرفتار یافتن دارو و تأمین معیشت روزمره خود در شرایط تحریمی هستند، ادعای مقاومت و مردمی بودن را در کنار واردات سیسمونی و سوغات کامیونی همراهان سفر نیویورک را دیگر باور نخواهند کرد.
حدادعادل با بیان اینکه جنس رئیسی از مردم است و او در آستان قدس و قوه قضائیه نیز این مردمی بودن را نشان داده است، گفت: دیگر برای مردم ایران، رئیس‌جمهورشان، فردی زمین‌گیر و تهران‌نشین تلقی نمی‌شود؛ بلکه او رئیس جمهور همه مردم ایران است.
آیت الله رئیسی گفت: بسیج، ارتش، سپاه و همه نیرو‌های مردمی که در سنگر دفاع مقدس بودند اکنون در سنگر سازندگی و آبادانی در جای جای کشور در حال فعالیت هستند که این موضوع برای مردم روشن و محسوس است.
رئیس جمهور در نشست خبری گفت: اصل دولت بر با مردم بودن است. شناخت مسئله و مشکلات مردم و دنبال کردن رفع مشکلات مورد توجه ما بوده است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی در تسهیل سفر زائران اربعین هیچ منافاتی با مردمی بودن این مناسبت ندارد، اظهار داشت: وظیفه دولت در این مسیر، نظارت، حمایت و تسهیل‌گری است.
نشست علنی امروز (یکشنبه 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی ساعت 10 و 22 دقیقه صبح آغاز شد که نمایندگان مردم در ساعات ابتدایی، جلسه را به صورت غیر علنی با حضور 3 عضو کابینه دولت سیزدهم برگزار کردند
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت مردمی در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: عده ای در گذشته مدعی بودند که فقط آنها زبان دنیا را می فهمند و می توانند مذاکره کنند اما همگان دیدند که وضعیت به گونه ای رقم خورد که حتی وزیر نفت دولت قبل که او را ژنرال می نامیدند، صراحتا اعلام کرد که نمی تواند نفت بفروشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ